+386(0)1 5800 500 info@zgnl.si

 RAZVOJ GOVORA

Razvoj govora poteka skozi obdobja intenzivnega učenja (kumulacije) in obdobje mirovanja (maturacije naučenih pojmov, besed). Otrok osvaja govor svojega socialnega okolja. Govora se uči počasi, s poslušanjem in posnemanjem govora oseb, s katerimi preživi večino svojega časa. Ti so otroku dober ali slab govorni model. V osvajanju govora otrok na osnovi glasovnega razpoznavanja in posnemanja najintenzivneje napreduje med četrtim in osmim letom starosti.

5-leten otrok naj bi že znal izreči vse glasove (foneme) materinega jezika. Večletni statistični podatki pregledov govora 5- do 6-letnih otrok kažejo, da ima povprečno 25% teh otrok govorne težave. Večina otrok osvaja pravilno izreko glasov v govoru. So pa tudi otroci, ki imajo nepravilen govor.

Ta se kaže v izreki kot:

  • opuščanje glasov,
  • zamenjava glasov, zlogov,
  • pačenje glasov,
  • ponavljanje glasov, delov besed ali celo celih besed,
  • nezmožnost izreke glasov, delov besed zaradi blokade,
  • monotonost …

Zaradi nepravilne izreke je otrokov govor lahko bolj ali manj razumljiv in za okolico večkrat tudi neugoden in moteč. To neugodje okolice občuti, zazna tudi otrok. Neugodne, negativne izkušnje v komunikaciji pa lahko vplivajo na otrokov čustveni razvoj, na njegovo šolsko uspešnost in kasnejšo poklicno izbiro.

Sposobnost poslušanja ima pri komunikaciji izreden pomen, zato moramo razvoju te sposobnosti posvečati veliko pozornosti. Otrok posluša in svoj govor primerja z vzorcem, ki ga ima na razpolago. Svojo izreko prilagaja tistemu, kar sliši oz. kako sliši.

Govorne aktivnosti, ki jih ponujamo otroku, naj bodo:

  • dovolj preproste, da jih bo razumel,
  • dovolj pogosto ponavljane, da jih bo osvojil.

Učenje govora in govornih spretnosti naj bosta otroku podana na zabaven, prijeten in zanimiv način. V možganih se “za zmeraj” vtisnejo le močna doživetja, zato naj otrok na poti osvajanja pravilnega govora doživlja čim več pozitivnih doživetij in uspeha. Da bo otrok nove glasove, besede lažje spoznaval, jih utrjeval in uporabljal v svojem govoru, je prav, da mu to omogočamo na različne načine. Posredujemo mu jih na njemu zanimiv način, ter govorno in jezikovno pravilno.

Otroci so odlični imitatorji, čudovito znajo posnemati ritem, intonacijo, naglas.. zato to otrokovo lastnost s pridom uporabimo pri gradnji njegovega govora in pri premagovanju njegovih govornih težav.

AKTUALNO V ZDRAVSTVENI ENOTI

Obvestilo

Spoštovani! Zdravstvena enota se je preselila v prenovljene prostore. Vhod v zdravstveno enoto je iz Dečkove ulice, nasproti Centra Janeza Levca.  
Več ...

Otorinolaringološka ambulanta

Program dela: specialistični pregled pri zdravniku specialistu ORL, terapija, svetovanje, izvajanje avdiometrije, izvajanje timpanometrije, meritve vestibularnih funkcij, predpisovanje novega slušnega aparata, navajanje na uporabo slušnega aparata, kontrola delovanja slušnega aparata. Izvajalci: Zdravnik specialist – otorinolaringolog: Matjaž Krajnc, dr. med., spec. ORL Nikolaj M. Lanščak, dr. med., spec. ORL Aleš Matos, dr. med., spec. ORL Avdiometrija: Romana Merše Marjan Brodar Urnik dela: ...
Več ...

Psihiatrična ambulanta za otroke in mladostnike

Program dela:  specialistični pregled, terapija, svetovanje, razgovor. Specialist – pedopsihiater Jerneja Maček, dr. med., spec. psihiatrije Urnik dela:  Ponedeljek – popoldne, torek popoldan dvakrat mesečno Naročanje:  01 58 00 536 Sprejemna ambulanta e-pošta:  ambulanta@zgnl.si Za specialistični pregled pri pedopsihiatru je potrebna e - napotnica in zdravstvena...
Več ...

Specialno pedagoška dejavnost

Področje dela specialnega pedagoga zajema individualno in skupinsko specialnopedagoško obravnavo predšolskih in osnovnošolskih otrok ter svetovanje staršem. Specialni pedagog s pomočjo specifičnih načel in pristopov spodbuja otrokov razvoj na področjih: razvoja samostojnosti fine motorike grafomotorike kognitivnih veščin branja, pisanja računanja socialnih veščin usmerjanja in vzdrževanja pozornosti Pristopi, metode in načela dela: specialno pedagoška načela za delo z otroki s posebnimi...
Več ...

Psihološka dejavnost

S psihološkimi postopki se ocenjujejo veščine mišljenja, ki posamezniku omogočajo, da je varen, neodvisen, se odloča in se uči. Spremlja posameznikov čustveni razvoj, njegove socialne spretnosti in vedenje. Predlaga primerne načine za premagovanje težav na kognitivnem, čustvenem in vedenjskem področju. Program dela:  diagnostika svetovanje terapija razgovor Psihološka obravnava: Marjetka Petrič- Puklavec, klinična psihologinja Dušan Kuhar, psiholog Maja Tisovec, psiholog Urnik dela:  Ambulante...
Več ...

Delovna – fizioterapevtska dejavnost

Cilj delovne terapije je razvoj funkcionalnih sposobnosti, ki so potrebne pri izvajanju vsakodnevnih življenjskih aktivnosti. Opazujemo posameznikove telesne, duševne, emocionalne in socialne sposobnosti. Ocenjujemo: senzomotorične funkcije (reakcija na taktilne, proprioceptivne, vestibularne, vizualne in auditorne dražljaje, obseg gibljivosti, koordinacija, ravnotežje, tonus, vzdržljivost in mišična moč) kognitivne funkcije (spomin, pozornost, organizacija igre, reševanje problemov,...
Več ...

Logopedska dejavnost

Individualna logopedska obravnava poteka po sodobnih metodah in tehnikah dela s pomočjo logopedskih priročnikov in računalniških programov. Veliko prednost dajemo preventivnemu delu za zgodnje odkrivanje motenj. Smo specializirana ustanova za pomoč osebam z jecljanjem. Posebnost tovrstnega dela je: obravnava poteka individualno, skupinsko in tudi na terenu – v vsakdanjih življenjskih situacijah. Urnik dela:  Ambulante v zdravstveni enoti Zavoda delujejo polni delovni čas med 7.00 in 19.30. ...
Več ...

Surdopedagoška dejavnost

Individualna surdopedagoška obravnava poteka ambulantno v ZGN Ljubljana in dislocirani ambulanti na ORL kliniki SB Jesenice ter v ZD Kranj. Individualna surdopedagoška obravnava oz. rehabilitacija poteka za gluhe in naglušne otroke in mladostnike, ki so vključeni v vrtec, osnovno šolo in srednjo šolo v ZGN Ljubljana ter otroke, mladostnike in odrasle, ki prihajajo na ambulantno obravnavo v naš zavod. Pri delu z gluho in naglušno populacijo je poudarek na celostnem razvoju posameznika. Pristop...
Več ...

Naročanje in delovni čas

Na specialistični ambulantni pregled se lahko naročite osebno, preko telefona ali elektronske pošte. Za pregled pri logopedu, specialistu klinične logopedije, psihologu, delovnem terapevtu in specialnem pedagogu je potreben DELOVNI NALOG. Za specialistični otorinolaringološki pregled, pedopsihiatrični pregled in pregled pri specialistu klinične psihologije je potrebna E- NAPOTNICA. Od 21. 1. 2018 velja nov Zakon o pacientovih pravicah in Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov...
Več ...

Čakalne dobe

Spoštovani uporabniki, spodaj so navedene informativne čakalne dobe, ki pa se skozi leto spreminjajo. Posamezna čakalna doba je predvsem odvisna od kadrovske zasedenosti, vedno pa se potrudimo, da vas o našem sodelovanju obvestimo. Informativne čakalne dobe na dan 01. 07. 2019. OE zdravstvena enota Logopedske ambulante na ZGN Ljubljana prvi pregled 12 mesecev nadaljnje obravnave 2 - 3 mesece Ambulante za individualno slušno terapijo na ZGN Ljubljana prvi pregled in nadaljnje obravnave 3 do 6...
Več ...

Kontakti

Hišna centrala: +386 15800 500
Sprejemna ambulanta zdravstvene enote: +386 15800 536
Tajništvo: +386 15800 532
Zbornica osnovne šole: +386 15800 552
Zbornica vrtca: +386 31 339 864
Zbornica srednje šole: +386 15800 537
Dom: 00386 1 58 00 514, +386 15800 543
Tajništvo direktorja: 00386 1 58 00 512
Telefaks: 00386 1 56 82 527
Elektronska pošta: info@zgnl.si

Osebna izkaznica

Polno ime: ZAVOD ZA GLUHE IN NAGLUŠNE LJUBLJANA
Kratko ime: ZGN Ljubljana
Naslov: Vojkova cesta 74, 1000 Ljubljana
Matična številka: 5695252000
Davčna številka: SI 57421838
Šifra proračunskega uporabnika: 68993
Številka transakcijskega računa: SI56011006030689950
BIC koda: BSLJSI2X
Banka: Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, 1505 Ljubljana
Ustanovitveni akt ZGNL: Sklep Vlade RS št.: 01403-161/2008/5 in Sprememba Sklep Vlade RS št.: 01403-51/2010/4
Energetska izkaznica

Prijava